Мне вот интересно, почему в России красный поворотник сзади отрицательно вдияете на безопсаность движения, а в Америке, где машин на порядки больше - не влияет...
Кстати, в Америке праворульные машины спокойно регистрируют. И тюнинговые тоже, если они Street Legal.
Что касается Англии, то там никаких особых проблем нет:
http://www.dft.gov.uk/pgr/roads/veh...howtoimportyourvehicleperman4559?page=2#a1006 Section 2: Technical requirements What you need to do depends mainly on the age of the vehicle and the standards applicable in its original sales market. Generally speaking, you are unlikely to have significant problems importing a vehicle from the European Union except to ensure that the lighting and mirrors are set up for left hand traffic and the speedometer includes an miles per hour display.
То есть достаточно настроить свет и зеркала под левосторонне движение и обеспечить наличие оцифровки в милях на спидометре.
Что касается "развалин", то есть машин старше 10 лет:
Any car or light goods vehicle 10 years old or more may be imported regardless of its origins or whether you have previously lived in the country of export. The vehicle must pass a standard "MoT" roadworthiness test before it can be licensed and registered. At August 2003, this costs up to £40.75.
То есть смотрят на реальное состояние машины, а не на ее возраст.
Для новых европейских леворульных машин, сертифицированных для ЕЭС, достаточно подтверждения от СТО, что свет, зеркала и спидометр соответствуют установленным для левостороннего движения
Для остальных машин (не имеющих сертификата) надо получать Single Vehicle Approval (SVA) - одобрение единичного транспортного средства.
Вот требования к импортным машинам при регистрации:
Left hand traffic If your vehicle is left hand drive, it will probably need to be modified or adjusted for use in left-hand traffic. In particular:
- Headlamps will need to be replaced or adjusted to produce the required dipped beam for left-hand traffic. The alignment requirement must be met without the use of masks, beam converters or adapters unless they are an integral part of an approved headlamp.
- For vehicles first used on or after 1 April 1980, at least one rear fog light must be fitted on the centre-line or the offside of the vehicle.
- Rear view mirrors must give the required field of view for use in left-hand traffic.
Imperial Speedometer Great Britain uses imperial units for speed measurement. The law requires that speedometers must include a miles-per-hour display. Please note in particular that any modified display must be visible in daylight
and in darkness.
Markings may be added to the existing speedometer provided they are:
- accurate;
- durable;
- can be seen clearly in daylight and when the instrument is lit during darkness.
А также:
- Emissions - экологические требование по токсичности выхлопа;
- Radio Activated Security Systems (RASS) - диапазоны, в которых работает сигнализация (обмен пакетами с брелоком);
- Dimensions - габариты;
- Numberplates - размещение номерных знаков и их размер, причем допускает использование номерных знаков меньшего размеры для машин, на которые нельзя установить стандартные номерные знаки.
Кстати, в Англии тоже требуют менять на американских машинах красные и белые поворотники на желтые (вернее, янтарного цвета).
В большинстве европейских стран, насколько я знаю, подход сходный.